maandag 10 oktober 2016

Sam, Witteke en Pagadder hebben het goed samen

Zondagmiddag 9 oktober 2016, ergens in Lier...

- Sam, luister eens… vanwaar heb jij die pet?
- Waarom, vind je ze mooi?
- Bwa.. niet zo! Ze lijkt me te groot voor jouw dikke kop
- Wat? Ben je jaloers soms, is dat het?
- Pff.. zie ik er jaloers uit dan? Ik vind ze gewoon niet mooi! En daarbij, wat willen die stomme letters zeggen die erop staan?
- Wat? Heb jij nog nooit van New York gehoord dan?
- Nuw Jork, nuw jork… spreek eens wat duidelijker alsjeblieft! Ik versta niks van je gebrabbel.
- Jongen toch, jij moet echt terug naar school gaan hoor! “New York”, dat is die grote wereldstad aan de andere kant van de oceaan. De “big appel”, weet je wel? Heel België verdwijnt er met gemak in. Ik kick op die stad. Ik hoop echt dat ik er ooit nog eens naar toe kan reizen!
- En daarom draag je nu alvast een pet met die naam erop! Trouwens, zeg mij eens: hoe kom je aan die pet??
- Sst..! Hou het stil! Ik heb hem even gejat van Thomas! Hij heeft er nog niets van gemerkt!
- Zo, dat dacht ik al! Eh… mag ik hem ook eens even dragen?
- Nu hoor ik je komen! Je vond hem toch niet mooi, zei je daarstraks?
- Nou ja, een beetje toch wel, eigenlijk… Mag ik hem nu even?
- Niks van… Vraag hem zelf maar aan Thomas!
- Als je hem nu niet geeft, zeg ik tegen Thomas dat jij ‘em van hem gepikt hebt!
- Kalm aan zeg, zoek je soms ruzie met mij? Wil je eens kennis maken met mijn sterke linker?
- Help, ik vind het niet meer leuk! Jij altijd met je getreiter! Pagadder is veel liever dan jij…
- Loop naar de bliksem, jij! Heb ik ooit jouw mening gevraagd over mijn pet?

Op dat ogenblik komt Thomas de kamer binnengelopen. Hij ziet dat Sam zijn pet over zijn dikke kop heeft getrokken en vliegt naar hem uit:

- Sam, niet weer eens! Vorige zondag zat je ook al op mijn tablet te spelen! Geef onmiddellijk terug die pet!
- Toe zeg, het was maar om te lachen! Eventjes maar..!
- Dat zeg je altijd! Wat een kleffe speelgenoot ben jij toch!
- Je krijgt hem zo terug. Eerst wil ik een foto met mij d’erop! Met de pet!
- Oké, maar dan allemaal samen, met z’n drieën: jij, Witteke en Pagadder! Goed zo?
- Goed! Is dit oké? Zo, dicht bij elkaar?

- Ja, als dikke vrienden! Zo weet niemand die de foto ziet wat voor een ruziemakers jullie eigenlijk zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten