vrijdag 14 oktober 2016

Hoe het verder ging, die avond

Dinsdagnacht, 11 oktober... in Lier...



- Hé jullie tweeën! Wat waren jullie aan het doen? Jullie hebben mij wakker gemaakt!
- Eh… wij…? We waren nog wat aan het zingen… Zo maar, met z’n tweeën! Gezellig, toch!
- Zo maar? Ja, ja! Ik zag wel hoe jullie vlug iets wegstopten! Iets groots, iets wits. Leg eens uit! … Trouwens, Witteke, wat voor ding heb jij daar op je kop? Zijn dat oorwarmers? Die heb je hier in huis toch niet nodig?
- Kalm aan, Pagadderke! We zullen het uitleggen!
- Laat horen!
- In feite waren we niet zomaar wat aan ’t zingen… We zongen mee met muziek van een plaat! Van de Kids, weetjewel… Super man!
- Wow, de Kids! - “Bloody Belgium”, “Fascist cops”, “There will be no next time”… Vertel mij wat! Ik ken ze allemaal!
- Och, zo jong nog en al zo verdorven…
- Maar nu wil ik wel alles weten! Hoe kwamen jullie aan die plaat?
- Och, zo maar… Eventjes meegepikt na een concertje…
- Wat, concertje? Hoe, concertje? Vertel me niet dat jullie naar een concert zijn geweest, terwijl ik van niks wist!
- Ikke niet, nee – maar HIJ (wijst naar Sam) is deze eigenste avond naar een optreden geweest, in Edegem! Terwijl ik van niets wist, nota bene! Ik heb zin hem te vermoorden!
- gvd… Sam! Sam man!! Wat flikte je ons daar?!!
- How how, kleine Pagadder! Ik heb die plaat voor ons alle drie gekocht! En daarbij, onze ouwe mocht er niks van weten! Ik ben er gewoon van onder gemuisd, zonder iets te zeggen. Had anders toch nooit gemogen!
- Ja, ik snap het. Oké oké, voor één keer. Maar weet dat dit voor mij zéér gevoelig ligt, hoor je wel?
- Ik heb het gevat. Laten we er nu geen ruzie over maken. Weet je wat? We feesten nog effe door hier! Niet te luid, om onze ouwe niet uit zijn bed te jakkeren.
- Ach, altijd die ouwe… Zodra ik achttien ben, ga ik alleen wonen!
- Ja maar, zo ver ben je nog niet! Je bent nog maar vijf!
- (Pagadderke, geprikkeld) Hou je kop, jij! Zes volgende week!
- Oké, zes dan. Weet je wat? Haal jij eens wat muziek uit jouw collectie!
- Ik ben al weg!!
(Even later)
- Kleine grote Pagadder! Waarmee verras je ons nu!! We wisten niet dat jij zoveel goede smaak had!

- Reken maar! Welke zullen we eerst opzetten?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten