dinsdag 11 oktober 2016

Sam en Witteke luisteren naar muziek

Dinsdagavond 11 oktober, ergens in Lier...



- Waauw Sam, wat heb jij daar? En vanwaar komt het? Dat ziet er leuk uit!
- Net meegebracht vanuit Edegem. Ik ben daar in Hangar 27 naar een optreden van de Kids gaan luisteren.
- Dus het heeft met muziek te maken!
- Ja, op die plaat staat de muziek die de Kids in die zaal hebben gespeeld. Keicool was dat zeg! Allemaal muziek om heel hard op te dansen!
- Jij dansen? Ik zou het willen gezien hebben! Jij krijgt je ene poot amper voor de andere gezet!
- ’t Zal wel gaan zeker? Je hoeft bij die muziek helemaal niet mooi te bewegen. Gewoon heel hoog op en neer wippen is ook al goed. Niemand die daar van opkijkt – ze doen het allemaal zo. En dan met je hoofd schudden en zo.
- Maar, hoe moet dat dan? Moet ik mijn oor op die plaat leggen? Hoe kan je de muziek horen die daarop staat?
- Ben je mal, jij weet echt van niks, dat hoor ik zo! Heb je wel ooit een plaat in je handen gehad? Duidelijk niet! Maar kom, ik leg het je uit. Eerst en vooral heb je oorbeschermers nodig.
- Zoiets op mijn oren? Maar dan hoor ik helemaal niets meer! Je bent me in de maling aan het nemen!
- Niks van, ik neem je niet in de maling. Je hebt dat ding echt nodig op je oren. De muziek gaat namelijk loeihard! Het is wat ze noemen punk-muziek, dat wordt heel snel en heel hard gespeeld.
- Oké dan, daar gaat-ie. Is het goed zo?
- Ja, prima! … Eh, hoor je me nog? Witteke, Witteke!
- Ja gast, je hoeft niet zo te roepen! Straks ben ik echt doof!
- Oké, en nu komt het! We leggen allebei heel voorzichtig onze poot op het uiteinde van de plaat: jij je rechterpoot, ik mijn linkerpoot… En, hoor je iets?
- Wow, dit is fantastisch! Echt de max! Ik heb nog nooit zoiets strafs gehoord!!
- Je had erbij moeten zijn Witteke, daar ginds in Edegem! De hele zaal ging door het dak!
- Had me dan ten minste gewaarschuwd, je bent gewoon stiekem vertrokken zonder iets te zeggen. We hebben ons de hele avond afgevraagd waar je was!
- Ja salut, denk je dat ik de deur uit had gemogen als ik dat gevraagd had? Je kent onze pa toch!
- Etienne? Die is zo bekrompen en oubollig als wat! Wat valt er met zo’n verkalkte opa te beginnen? Gewoon negeren, zeg ik, gewoon je eigen gang gaan.
- Wel, wat je zegt! Dat is dan ook wat ik gedaan heb. Gewoon op m’n fiets gesprongen en weg was Sam! Ik heb vanavond lol gehad voor tien!
- Sst, luister eens… Dat liedje kennen we toch? Hé Sam, dat kennen we toch!! Komaan, we zingen het mee:

“When the kids are united, they will never be divided!! – When the kids are united, they will never be divided!!!”

- … Eh, Sam… ik denk dat we een probleem hebben… We hebben ons Pagadderke wakker gemaakt met ons geschreeuw…
- Damned, vlug weg met die plaat… Seffens komt ook pa nog binnen, dan beleef je wat! Hij pakt ons meteen alles af!

- Om er dan zelf naar te beginnen luisteren zeker? Zal ik je eens wat vertellen? Hij is zelf verliefd op de Kids! Echt waar, geloof me! Stapelzot is hij ervan!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten